https://modanews.ir

مدانیوز | جستجوگر هوشمند خبر استارتاپآنچه از گزارش سالانه فیلیمو می‌توان فهمید
شناسه خبر :29145
دوشنبه, ۱۸ اسفند ۱۳۹۹
24 بازدید

در صنعت وی او دی کشور چه خبر است؟ برای دانستن پاسخ این سوال شاید بد نباشد به اولین گزارش سالانه فیلیمو نگاهی بیندازید فیلیمو یکی از زیرمجموعه‌های صباایده و از بازیگران اصلی صنعت VOD کشور گزارشی از فعالیت خود مربوط به بازه زمانی آذر ۹۸ تا آذر ۹۹ را منتشر کرده است. گزارشی که […]


در صنعت وی او دی کشور چه خبر است؟ برای دانستن پاسخ این سوال شاید بد نباشد به اولین گزارش سالانه فیلیمو نگاهی بیندازید

فیلیمو یکی از زیرمجموعه‌های صباایده و از بازیگران اصلی صنعت VOD کشور گزارشی از فعالیت خود مربوط به بازه زمانی آذر ۹۸ تا آذر ۹۹ را منتشر کرده است. گزارشی که تصویر روشن‌تری از صنعت وی او دی کشور ارائه می‌دهد.

فیلیمو در این گزارش اعلام کرده که تیم آن ۳۰۰ نفر است و اکنون بیش از ۳۵ هزار اپیزود سریال در آن پیدا می‌شود. براساس این گزارش فیلیمو توانسته طی ۶ ماه (در دوران کرونا) بیش از یک میلیون بلیت آنلاین برای فیلم‌هایی که روی این پلتفرم اکران شده‌اند بفروشد و ۷۰ درصد مبلغ کل فروش را به تولیدکنندگان محتوا پرداخت کرده است.

شروع با نهنگ آبی

فیلیمو از سال ۱۳۹۵ فعالیت‌اش را آغاز کرده و و سریال نهنگ آبی نخستین سریالی بوده که توسط این پلتفرم ساخته شده است. حال فیلیمو می‌گوید ۳۰ سریال اختصاصی در دست ساخت دارد که به زودی منتشر می‌شوند.

یکی از مهم‌ترین نکات این گزارش میزان مصرف ترافیک کاربران فیلیمو است که به طور میانگین در هر ماه ۳۶ میلیون گیگابایت عنوان شده است. همچنین فیلیمو می‌گوید در اسفند ۹۸ کاربران آن بیش از ۴۸ میلیون گیگابایت ترافیک مصرف کرده‌اند.

با این اعداد و ارقام می‌توان تخمینی از اندازه بازار صنعت VOD کشور به دست آورد. همچنین همین اعداد است که اپراتورهای ارایه‌دهنده اینترنت کشور را به سمت نیم‌بها یا رایگان کردن حجم مصرفی مشترکان این پلتفرم‌ها تشویق می‌کند. گزارش فیلیمو نشان می‌دهد که مشترکان سه اپراتور ایرانسل، مخابرات و همراه اول بیشترین حجم مشتریان این پلتفرم را به خود اختصاص داده‌اند.

پیشتازی ایرانسل در فیلیمو

ایرانسل با ۲۶ درصد در صدر تعداد مشترکان فیلیمو است. البته احتمالا این موضوع نسبتی با رایگان بودن اشتراک فیلیمو برای مشترکان ایرانسلی داتشه باشد. گزارش بیان می‌کند که فیلیمو در ۴ سال ۴۱ برابر رشد داشته است.

این گزارش نشان می‌دهد حجم تولید محتوای اختصاصی فیلیمو افزایش داشته است، همانطور که چندی پیش شکوری مقدم موسس صباایده و آپارات اعلام کرده بود به همین دلیل مجبور به افزایش مبلغ اشتراک ماهانه فیلیمو شده‌اند، زیرا منبع اصلی درآمدشان از همین اشتراک کاربران است.

غیر از ترافیک مصرفی کاربران، یکی از نکات جالب این گزارش که نشان دهنده فاصله این پلتفرم‌ها با تلویزیون و میزان استقبال مردم از آنهاست، تعداد کاربران است. فیلیمو در گزارش خود می‌گوید تا آذر یک میلیون و ۲۰۰ هزار کاربر داشته و در سال گذشته تعداد کاربران آن ۲.۵ برابر شده است. این رقم نشان می‌دهد کماکان راه زیادی برای رسیدن VODها به مخاطبان تلویزیون در ایران وجود دارد.

گزارش کامل فیلیمو را اینجا بخوانید

برچسب ها:
نظرات و تجربیات شما
نام:
ایمیل:
سایت شما:
* نظری شما:
قوانین ارسال نظر
قوانین ارسال نظر

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت < <دیوار خبر>>مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.