لباس مناسب برای اندام سیبی شکل کدام است؟ قبل از اینکه به این سوال جواب دهیم باید با ویژگی‌های این فرم بدن و نقاطی که باید پوشانده شوند یا بر آن‌ها تاکید شود، آشنا شویم. ویژگی‌های معمول اندام سیبی شکل در خانم‌ها سینه‌ی بزرگ، باسن باریک و قسمت میانی کامل (شکم و کمر پر) است. نقطه‌ی قوت در این اندام پاهای متناسب و کشیده است. با توجه به این ویژگی‌ها لباسی که انتخاب می‌کنید باید توجه را از قسمت میانی دور کند و با استفاده از فرم مناسب پاها، تعادل را میان بخش‌های مختلف ایجاد کنید.

مشخصات فرم اندام سیبی شکل

مشخصات فرم اندام سیبی شکل

  • خط شانه پهن‌تر
  • نیم‌تنه متوسط تا بزرگ
  • قفسه سینه و پشت تا حدودی پهن به نظر می‌رسد
  • پر بودن شکم و کمر
  • گودی کمر کم یا نامشخص
  • باسن باریک
  • پاهای کشیده و باریک
  • افزایش وزن ابتدا در ناحیه میانی (پهلو و شکم) قابل مشاهده است.

نکات انتخاب لباس مناسب برای اندام سیبی شکل

انتخاب لباس مناسب برای اندام سیبی شکل

اندام سیبی شکل به دلیل داشتن سینه‌های بزرگ و شکم و پهلوهای پر، بسیار سنگین به نظر می‌رسند؛ در نتیجه برای ایجاد تعادل در این اندام و سبک کردن بالاتنه باید لباس‌هایی را انتخاب کنید که به پایین‌تنه انحنا ببخشد و آن را پرتر نشان دهد.

همچنین برای اینکه قسمت میانی را برجسته نکنید و کمر شما کمی باریک‌تر به نظر بیاید، باید آن را به‌صورت بصری به داخل بکشید. بعد از پنهان کردن این بخش‌ها، می‌توانید بر روی نقاط قوت خود تاکید کنید و با کشاندن توجه به سمت پاها، نگاه‌ها را از قسمت میانی دور کنید. برای اینکه در این مسیر موفق شوید، مراجل زیر را دنیال کنید:

  1. لباس‌های اتو زده و مناسب با سایز بدن‌تان بپوشید، تا برجستگی‌ها را کمتر نشان دهد و مانع این شوید که کمر، شکم و سینه‌های بزرگ‌تر از آنچه هست، دیده شود.
  2. بیشتر سعی کنید از لباس‌های ساده استفاده کنید و در صورت تمایل به پوشیدن لباس‌هایی که دارای تزئینات هستند، لباس‌هایی را انتخاب کنید که تزئینات یا طرح‌هایی در قسمت یقه‌ی لباس یا قسمت پاها دارند.
  3. پوشیدن رنگ‌های روشن را به پایین‌تنه اختصاص دهید.
  4. از استفاده پارچه‌های طرح‌دار و شلوغ و لباس‌های لایه لایه در قسمت میانی (کمر و شکم) خودداری کنید.
  5. از کمربند استفاده کنید تا کمی گودی کمر ایجاد کنید.
  6. لباس‌هایی که قسمت میانی را باریک‌تر می‌کنند به دست‌یابی به فرم بدن متناسب‌تر کمک می‌کنند.
  7. برای اینکه سینه‌های شما فرم و اندازه‌ی مناسبی داشته باشند، یک سوتین باکیفیت تهیه کنید.
  8. پیراهن‌هایی انتخاب کنید که الگوی آن‌ها برای قسمت کمر برش دارد.
  9. از بلوز، کت، تاپ یا کمربند تیره برای نواحی اطراف کمر استفاده کنید.
  10. از لباس‌ها و طرح‌هایی که دور کمر را برجسته می‌کنند، مثل رنگ‌های روشن و جزئیات افقی دوری کنید.

انتخاب یقه‌ی مناسب برای اندام سیبی شکل

یقه‌ی مناسب برای اندام سیبی شکل 

یقه‌ای برای اندام سیبی شکل مناسی است که برای ایجاد جدایی بصری سینه از شکم، قفسه‌ی سینه را به صورت عمودی بشکند و توجه را از قسمت میانی پرتر دور کند. برای انجام این کار، یقه باید هم پهن و هم کشیده باشد. یقه‌‌ی پهن باعث می‌شود شانه‌های شما پهن به نظر برسند و یقه‌ی کشیده به کشیده شدن بدن و شکستن قفسه سینه کمک می‌کند.

یک مدل یقه‌ی افسانه‌ای و پرطرفدار برای اندام سیبی شکل، یقه V کشیده است. تزیینات و جزئیات روی یقه و اطراف آن نیز ترفند دیگری است که برای کشیدن چشم به سمت بالا و دور کردن توجه از قسمت میانی عالی هستند.

آستین مناسب برای فرم بدن سیبی شکل

آستین فرم بدن سیبی شکل 

برای اینکه توجه را از قسمت میانی دور کنید، آستین‌هایی برای اندام سیبی شکل مناسب هستند که روی بالاتنه و بازوها برجسته باشند. بهترین انواع آستین برای دور کردن توجه از قسمت میانی، آستین‌های بلند، مثل آستین‌های دارای سرآستین، سرشانه‌های پفی، آستین‌های پفی مچ‌دار و بالنی هستند. پس بهتر است برای افزایش حجم بالاتنه، آستین‌های گشاد و پفی را انتخاب کنید.

همچنین می‌توانید با استفاده از اپل یا طراحی آستین‌هایی که سرشانه‌های پف‌دار دارند، شانه‌ها را بالا ببرید. از پوشیدن لباس‌هایی که آستین‌های خیلی کوتاه یا تنگ دارند و به بازوهای شما هیچ کمکی نمی‌کنند، خودداری کنید.

لباس مناسب برای بالاتنه‌ی اندام سیبی شکل

لباس مناسب اندام سیبی شکل

برای دور کردن چشم از قسمت میانی و کشاندن آن به سمت سینه و شانه‌ها، پیراهن‌ها باید ناحیه‌ی بالاتنه را به خوبی برجسته کنند. پس پیراهن‌هایی با تزئینات دور گردن و شانه‌ها را انتخاب کنید تا سینه و شانه‌ی شما برجسته شود.

یکی دیگر از گزینه‌های مناسب، انتخاب بلوز و تاپ‌هایی است که در ناحیه کمر تنگ هستند و وقتی به باسن می‌رسند، گشاد می‌شوند. این لباس‌ها بزرگی شکم را در اندام سیبی شکل پنهان می‌کنند. برای مخفی کردن اضافه وزن در ناحیه‌ی شکم و پهلوها به دنبال تاپ‌هایی با خطوط مورب، چاپ‌های بزرگ و بافت باشید. این مدل تاپ‌ها و بلوزها بهتر از پارچه‌های ساده عمل می‌کنند.

در ادامه به این چند نکته هم که باید از انجام آن‌ها برای جلوگیری از بزرگ‌تر نشان دادن قسمت میانی اجتناب کنید، توجه داشته باشید. از پوشیدن بلوز و تاپ‌های خیلی کوتاه که بالای باسن قرا می‌گیرند و تاکید بر روی شکم را بیشتر می‌کنند، خودداری کنید.

تاپ و پیراهن‌های تنگ نپوشید چون باعث بزرگ‌تر نشان دادن شکم می‌شود. همچنین از لباس‌هایی که تزئینات و جزئیات زیادی در اطراف ناحیه‌ی میانی دارند، استفاده نکنید تا باعث جلب توجه اضافی به این ناحیه نشوید. در نهایت، از پوشیدن تاپ‌هایی که به بالای خط باسن ختم می‌شوند، خودداری کنید؛ زیرا این کار باعث می‌شود بالاتنه بزرگتر به نظر برسد.

راهنمای پوشیدن لباس‌های بافت برای فرم بدن سیب

لباس‌های بافت که تار و پود پارچه‌ در آن‌ها مشخص است، به‌طور طبیعی هر انحنای بدن را به خوبی با پارچه‌ی ضخیم خود نشان می‌دهند. از آن‌جایی که اندام سیب شکل در قسمت میانی و بالاتنه پرتر هستند، پوشیدن جامپر کلاسیک و جامپسوت ممکن است آن قسمت‌هایی را که ترجیح می‌دهید پنهان کنید، برجسته کند؛ اما بهترین راه برای برجسته کردن فرم بدن سیب با کمک لباس‌های بافتنی، انتخاب ژاکت‌های کشبافت جلوباز است که آن‌قدر تنگ نیستند که باعث تشدید برجستگی‌ها و به چشم آمدن نواحی حجیم بدن شوند.

همچنین بافتی را انتخاب کنید که قد آن تا زیر باسن ادامه دارد، چون این ژاکت‌ها اندام شما را کشیده نشان می‌دهند. در نتیجه از پوشیدن پلیور و ژاکت‌های تنگ که قسمت میانی را پهن‌تر نشان می‌دهند، خودداری کنید. اصل ساده‌پوشی و دوری از ترئینات و جزئیات بیش از حد را فراموش نکنید. به‌خصوص بافت‌هایی با مدل نوارهای افقی، اندام شما را از آنچه هست بزرگ‌تر نشان می‌دهد.

انتخاب کت برای فرم بدن سیبی شکل

کت برای فرم بدن سیبی شکل

پوشیدن کت راه بسیار خوبی برای پنهان کردن قسمت میانی پر در اندام سیبی شکل هستند. کت‌های مناسب برای رسیدن به این هدف دارای خطوط و پارچه‌های ساختاریافته مثل پلی‌استر و بلیزر هستند. هنگام خرید کت دقت کنید که اندازه‌های مناسب را انتخاب کنید و اندازه‌ی شانه‌ها دقیق باشد. قد کت‌ها باید تا روی باسن باشد تا از قسمت میانی عبور کرده و چارچوب بدن را متعادل کنند. محل قرارگیری دکمه‌ها هم باید زیر خط سینه باشد.

بهترین و ساده ترین راه برای استتار اضافه وزن در قسمت میانی این است که این بخش را با یک کت که پارچه‌ای با الگوی بافت مشخص دارد بپوشانید. این کت‌ها انحنای بخش‌هایی مثل شانه‌ها، سینه و باسن را به خوبی برجسته می‌کنند. برای گرفتن بهترین نتیجه، پارچه‌‌های بلیزر انتخاب مناسبی هستند.

گزینه‌ی دیگر این است که دکمه‌های خود را نبندید و کت را به صورت باز بپوشید. این کار از لحاظ بصری باعث می‌شود لاغرتر به نظر برسید. برای مثال، ژاکت‌های پشمی زمانی‌که در حالت باز پوشیده می‌شوند، فوق‌العاده به نظر می‌رسند. از پوشیدن کت و اورکت‌هایی که کمربند دارند و انتخاب کت‌هایی با جزئیات و تزئینات زیاد خودداری کنید.

انتخاب مانتوی مناسب برای اندام سیبی شکل

مانتوی مناسب برای اندام سیبی شکل

همانند کت‌ها، مانتوها انتخاب مناسبی برای پوشاندن اضافه وزن و حجم زیاد اندام در قسمت میانی هستند و باز هم بهتر است پارچه‌هایی با الگوهای بافته شده مثل بلیزرها را انتخاب کنید. از لحاظ قد، مانتوهایی با قد متوسط که فرم بدن شما را متعادل می‌کنند، انتخاب بهتری هستند.

اگر مانتو جلوباز می‌پوشید، یقه‌های آرشال انتخاب خوبی برای فرم بدن سیبی شکل است، اما اگر مانتوهای دکمه‌دار می‌پوشید، بهتر است مانتوهایی که یقه انگلیسی دارند و دکمه‌ی آن‌ها زیر سینه قرار می‌گیرند را انتخاب کنید. همچنین توجه داشته باشید، مانتوی شما تک سینه باشد، یعنی یک ردیف دکمه داشته باشد. این مانتوها نسبت به مدل‌هایی که دارای دو ردیف دکمه‌ هستند، هم‌پوشانی کمتری دارند و با جزئیات کمتری که دارند، از حجیم شدن قسمت میانی جلوگیری می‌کنند.

همان‌طور که گفتیم مانند کت‌ها، می‌توانید از مانتوهایی با پارچه‌های دارای الگوی بافته شده برای پوشاندن حجم اضافی در قسمت میانی استفاده کنید. این لباس‌ها توجه را از این ناحیه دور می‌کنند و استفاده از مانتوهای جلوباز، به کشیده نشان دادن اندام شما کمک می‌کند. اگر می‌خواهید با پوشیدن مانتو توجه را از قسمت میانی دور کنید، برای گرفتن بهترین نتیجه از پوشیدن مانتوهایی که تزئینات و جزئیات زیادی دارند یا کمربند یا دو ردیف دکمه دارند، خودداری کنید.

خصوصیات شلوار مناسب برای اندام سیبی شکل

شلوار مناسب برای اندام سیبی شکل

شلوارهای گشاد و روان برای اندام سیبی شکل بسیار جذاب هستند، زیرا پهن بودن قسمت میانی را با پاهای کشیده و خوش‌فرم متعادل می‌کنند. وجود جیب‌های‌ برجسته در قسمت پشت یا کنار شلوار خوب است، زیرا انحناهایی را به باسن‌تان اضافه می‌کنند؛ اما توجه داشته باشید اگر فرم بدن سیبی شکل دارید، شلوار باید جلوی صاف داشته باشد و به بدن نچسبد.

شلوارهای تنگ باعث می‌شوند پاهای باریک شما بیشتر به چشم بیایند و در نتیجه بالاتنه بزرگ‌تر دیده شود. شلوار فاق بلند بپوشید، اما از پوشیدن شلوارهایی که کمر پهنی دارند و باعث می‌شوند حجم شکم بزرگ‌تر نشان داده شود، خودداری کنید. توجه داشته باشید که همیشه کمر شلوار شما صاف باشد و چین و چروک را از روی آن محو کنید. چون چروک و نامرتب بودن لباس یکی از دلایلی است که باعث می‌شود شکم شما بزرگ‌تر دیده شود.

هنگام خرید شلوار جین بهتر است جین‌های بوت‌کات و واید لگ را انتخاب کنید تا باریکی پاهای خود را بپوشانید و به ایجاد تعادل بین پایین تنه و بالاتنه کمک کنید. به‌علاوه جین‌های تیره انتخاب بهتری برای شما خواهند بود. پوشیدن شلوارهای جینی که کمر گنی یا بند پنهانی برای جمع کردن ناحیه‌ی شکم دارند و باعث می‌شوند قسمت میانی در جای خود ثابت بماند، می‌تواند انتخاب هوشمندانه‌ای باشد.

کدام دامن را برای فرم بدن سیبی شکل انتخاب کنیم؟

تمرکز ما هنگام انتخاب لباس مناسب برای اندام سیبی شکل، لباسی است که حجم زیاد در قسمت شکم و پهلوها را پنهان کند، در نتیجه برای انتخاب دامن هم باید به سراغ گزینه‌ای برویم که ما را برای رسیدن به این هدف کمک کند. بهترین قد برای دامن مورد نظر ما بالای زانو یا تا روی زانو است. برای دامن‌های بلند هم باید گزینه‌هایی که قد آن‌ها تا روی ساق پا است را انتخاب کنیم.

دامن‌های چین‌دار، دامن‌های پفی و پلیسه یا دارای دراپه بهترین انتخاب‌ برای شما خواهند بود. در مقابل، از پوشیدن دامن‌های کوتاه یا لایه لایه که ناحیه‌ی شکم را حجیم می‌کنند، خودداری کنید.

بایدها و نباید‌ها برای استایل مناسب با اندام سیبی شکل

بایدها و نباید‌های اندام سیبی شکل

راز داشتن یک استایل شیک و بی‌نقص در حفظ تعادل است؛ بنابراین چه اندام سیبی شکل دارید چه هر فرم بدن دیگری، باید به دنبال ایجاد تعادل در بین بخش‌های محتلف اندام خود باشید و وجود این فاکتور را همیشه در استایل خود رعایت کنید. داشتن اندام سیبی شکل به این معنی نیست که لزوما افرادی با این فرم اندام، افراد چاقی هستند؛ بلکه بر این نکته تاکید دارد که در اندام سیبی شکل، دور کمر و شکم نسبت به بخش‌های دیگر بدن، برجسته‌تر هستند و تمایل به اضافه وزن، بیشتر در این بخش‌ها دیده می‌شود. بنابراین اگر می‌خواهید از اصل تعادل در استایل‌تان پیروی کنید، باید در قسمت بالاتنه یقه‌های پهن و کشیده و آستین‌های بلند و سرشانه‌دار را انتخاب کنید.

در قسمت میانی برای پوشاندن حجم شکم و باریک نشان دادن دور کمر، پارچه‌های طرح‌دار را انتخاب کنید، اما از پوشیدن بلوزهایی که تزئینات زیادی دارند خودداری کنید. بلوزهای شما نباید زیادی تنگ و کوتاه باشند و حتی بلوزهایی که لبه‌های پهنی دارند، به پنهان کردن شکم و باریک نشان دادن کمر می‌توانند کمک کنند.

پارچه‌های بافته شده به دلیل اینکه با ضخامت‌شان انحنای بخش‌های مختلف بدن را بهتر نشان می‌دهند، برای اندام شما مناسب‌تر هستند. همچنین همان‌طور که گفتیم اگر به دنبال لباس مناسب برای اندام سیبی شکل و پوشاندن شکم و فرم دادن به دور کمر پهن خود هستید، شلوارهای فاق بلند و کمر گنی به دلیل ثابت نگه داشتن بخش میانی، انتخاب بسیار هوشمندانه‌ای هستند و باعث می‌شوند احساس بهتر و اعتمادبه‌نفس بیشتری داشته باشید.

منبع: The Concept Wardrobe